- Neleiskite, kad mintis apie stendo pirkimą Jus įbaugintų.
- Būkite nusiteikę nustebti - parodos gali būti brangios.
- Kur pirkti stendą priklauso nuo Jūsų tikslų. Ar jums reikia didelio
individualaus vienkartinio stendo? O gal Jums reikia kilnojamo
arba modulinio stendo?
- Planuokite iš anksto - tai padės Jums sutaupyti ir priimti geresnius sprendimus.

Nuo ko pradėti?

Paprastumo dėlei sakykime, kad dalyvavimas parodoje Jums yra visiškai nauja patirtis. Sėkmingai rinkodaros strategijai sukurti nebūtinas mokslinis laipsnis, tačiau keli patarimai gali padėti priimti teisingus sprendimus.

Prieš perkant pirmąjį stendą gali iškilti daugiau klausimų negu atsakymų. Yra skirtingo tipo parodos ir yra skirtingų tipų parodų stendai. Kur ir kaip dalyvauti priklauso nuo to, kaip Jūs norite parodoje atrodyti, ką norite joje veikti ir kokį biudžetą jai norite skirti.

Pačioje pradžioje visi parodų stendai buvo individualūs. Tačiau evoliucionuojant parodų įrangos sistemoms, jos tampa vis geresne alternatyva brangiems individualiems parodų stendams. Šiai dienai yra net kelios parodų stendų rūšys, kurios tobulėja ir perima geriausius aspektus viena iš kitos. Kilnojami ir moduliniai stendai panašėja į individualius, o individualūs bandomi kurti taip, kad juos būtų galima panaudoti ne vieną kartą ir net šiek tiek modifikuoti. Tiek mobilūs, tiek stacionarūs turi savų pliusų ir minusų. Todėl šiai dienai parodų stendus projektuojančios ir gaminančios įmonės dažnai apjungia abu tipus, kad pasiektų geriausią rezultatą.


Stendo kaina

Būkite pasiruošę nustebti. Dauguma, pirmą kartą pamatę net ir nedidelių stendų kainas, būna šokiruoti. Taip yra todėl, kad parodų stendų gamyba (dažnai yra nedidelės apimties) yra labai specifinė. Kilnojami parodiniai stendai kainuoja nuo €100 už foninės sienelės bėginį metrą. Geras modulinis stendas kainuoja nuo €300 už kvadratinį metrą (stendo ploto), o individualūs stendai dar brangesni. Kuo modulinis stendas labiau modifikuotas, tuo jo kaina artimesnė individualiam stendui.

Kur pirkti

Planuojantiems dalyvauti parodose daugiau negu vieną ar du kartus, reikėtų nepamiršti, kad greičiausiai su ta pačia įmone dirbsite ne vienerius metus. Todėl nepriimkite sprendimo atsižvelgdami tik į parodinio stendo kainą. Kiekviena parodų įmonė turi skirtingą patirtį kurdama bei gamindama parodų stendų dizainą, grafiką, spaudą, rinkodarą, logistiką ir kt. Jų patirtis gali padėti išvengti brangiai kainuojančiu klaidų, o dirbant ilgoje perspektyvoje sutaupysite pinigų.

Dauguma parodų konsultantų ar distributorių dirba su parodų įrangos gamintojais. Kai kurios įmonės dirba išskirtinai su vienu gamintoju, tačiau dauguma dirba su keletu skirtingų parodų sistemų. Įmonių, gaminančių ir parduodančių parodų įrangą yra įvairių - nuo paprasčiausių perpardavinėtojų iki teikiančių kopleksiškas paslaugas: stendo projekto kurimas, dizainas, spaudos gamyba, nuoma, transportavimas ir sandėliavimas.

Yra ir daugiau vietų, kuriose galima įsigyti parodinių stendų. Dažnai spaudos ir reklamos gamybos įmonės savo siūlomų produktų gamoje turi nedidelių mobilių stendų, tokių kaip pop-up ar roll-up stendai. Greičiausiai, net kanceliarinių ar kitų biuro prekių parduotuvėse rasite pačių paprasčiausių nedidelių stendų.

Dauguma parodų stendų įmonių savo interneto svetainėse suteikia pagrindinę informaciją apie savo įrangą, stendus ir pateikia projektų pavyzdžius. Detalesnės konsultacijos ir Jūsų įmonei pritaikyti projektai dažniausiai būna nemokami. Stendų gamyba užtrunka nuo kelių dienų iki kelių savaičių ir tik retais atvejais ilgiau negu mėnesį.


Planuokite iš anksto

Planavimas iš anksto sutaupys Jums laiko, nervų ir pinigų. O svarbiausia - planavimas padės išvengti skubotų ir dažniausiai neteisingų sprendimų. Dauguma parodų įmonių papildomai apmokestina skubius užsakymus. O kai kurios suteikia nuolaidas užsakant stendus iš anksto. Geriausia su parodų įmonėmis dirbti žiemos pradžioje ir vasarą, kadangi įmonės personalas būna laisvesnis ir didžioji dauguma parodų vyksta rudenį, žiemos pabaigoje ir pavasarį. Iš anksto pasigaminus stendą, liks laiko atlikti paskutinės minutės pakeitimams, kurių dažnai prireikia, kad ir kaip įdėmiai viskas planuojama.

Parodų rinkodaros strategija

Prieš pasitvirtinant parodų biudžetą, reikia įsivertinti tikslus, kuriuos norite pasiekti dalyvaudami parodose, ir strategiją, kurią naudosite tiems tikslams pasiekti. Parodų rinokdaros strategija savo principais neturėtų per daug skirtis nuo pačios įmonės rikodaros strategijos. Sukūrus parodų rinkodaros strategiją turėtumete aiškiau suprasti, kokiose ir kokio tipo parodose geriausia dalyvauti:

- Jeigu planuojate dalyvauti daugybėje parodų su nedideliu stendu (pvz., 6-12 m²), tuomet turėtumete pasvarstyti rinktis kilnojamus ir nedidelius modulinius stendus.
- Jeigu planuojate dalyvauti įvairesnėse parodose su skirtingo ploto ar išplanavimo stendais (pvz., 9-50 m²), tuomet geriausia būtų rinktis modulinį stendą.
- Jeigu planuojate dalyvauti vienoje didelėje parodoje su dideliu stendu (virš 50 m²), tuomet turėtumete pasvarstyti rinktis arba modulinį, arba vienkartinį individualų stendą.

Paskutiniai žingsniai

Kuomet apsispręsite dėl stendo tipo, priedų ir paslaugų, paprašykite detalios parodinio stendo sąmatos. Kol pasieksite galutinį norimą rezultatą, gali prireikti ne vieno projekto ar atskirų dalių pataisymo. Dažniausiai šis procesas yra nemokamas. Kai jau būsite pasirengę pirkti, būtinai paprašykite, kad viskas būtų išdėstyta raštu, kad nebūtų nieko palikta žodiniu susitarimu. Tuomet išvengsite bereikalingų nesusipratimų.

Susiję straipsniai

5 priežastys kodėl rinktis mobilų parodinų stendą

Stendų dydžiai ir tipai

Turite klausimų? Mūsų komanda su malonumu į juos atsakys

DABAexpo Logo Juodas